مانومتر ویکا WIKA تمام استیل صفحه 6 سانت عمودی مدل 232.50.063

جدید

سایز صفحه:  63 میلیمتر یا 6 سانتی متر

سایز اتصال NPT 1/4 

جنس اتصال : استنلس استیل

جنس بدنه: استنلس استیل

محدوده فشار: از -1 تا 600 بار

نوع گیج :عمودی

قابل شارژ روغن

کلاس اندازه گیری: 1

ویکای اصل ساخت کشور آلمان

جهت اطلاع از قیمت مانومتر ویکا WIKA  تمام استیل صفحه 6 سانت عمودی مدل 232.50.063 تماس بگیرید.

جزییات بیشتر

0 ریال

  • 1bar
  • 2/5bar
  • 4bar
  • 6bar
  • 10bar
  • 16bar
  • 25bar
  • 40bar
  • 60bar
  • 100bar
  • 160bar
  • 250bar
  • 400bar
  • 600bar
  • 1- تا 0 bar
  • 1- تا 1+ bar
  • 1- تا 1/6+ bar
  • 1- تا 3+ bar
  • 1- تا 5+ bar
  • 1- تا 9+ bar
  • 1- تا 15+ bar

افزودن به علاقه‌مندی‌ها

مشخصات

جهت گیری کانکشن زیر
قطر صفحه 63 میلیمتر
جنس بدنه استنلس استیل
خشک/ روغتی روغنی
جنس کانکشن استنلس استیل
سایز کانکشن ''1/4
ساخت آلمان
برند ویکا Wika

اطلاعات بیشتر

مانومتر ویکا WIKA تمام استیل صفحه 6 سانت عمودی مدل 232.50.063

لینک محصول در سایت ویکا Wika

فشار سنج یا مانومتر چیست؟

مانومتر یا فشار سنج عقربه‌ای یا آنالوگ که به آن گیج فشار یا پرشر گیج Pressure Gauge نیز میگویند. جزو ابزاردقیق‌هایی محسوب میشود که در صنایع جهت نشان دادن مقدار فشار استفاده می‌شود. که ازپرمصرف‌ترین و محبوب‌ترین تجهیزات جهت نمایش فشار می‌باشد.

نحوه عملکرد مانومتر ویکا WIKA تمام استیل صفحه 6 سانت عمودی مدل 232.50.063

مانومترها از مکانیزم مکانیکی بوردون تیوب یا مکانیزم دیافراگمی و در بعضی موارد بیلوز المنت استفاده میکنند. مانومتر ویکا WIKA تمام استیل صفحه 6 سانت عمودی مدل 232.50.063 با تغییر حالتی که بوردون در اثر برخورد فشار پیدا می‌کند. و انتقال این تغییر حالت به یک عقربه که بر حسب فشار بر روی یک صفحه کالیبره شده است. به سادگی  مقادیر فشار در در گستره‌ای  وسیع را اندازه‌گیری می‌کند.

بوردون تیوب یا لوله بوردون چیست؟

لوله بوردون در واقع یک لوله تخت است که به شکل C انگلیسی خم شده است. هنگامی که فضای داخلی لوله بوردون تحت فشار قرار می‌گیرد، سطح مقطع به شکل دایره‌ای تغییر می‌کند. تنش‌های حلقه‌ای که در این فرآیند ایجاد می‌شود. باعث افزایش شعاع لوله c شکل می‌شود. در نتیجه، انتهای لوله حدود دو یا سه میلی متر حرکت می‌کند. این انحراف معیاری برای اندازه‌گیری فشار است. که به این حرکت به عقربه منتقل میشود، که انحراف خطی را به یک حرکت چرخشی تبدیل می‌کند. که از طریق یک عقربه فشار را به مقیاس قابل مشاهده تبدیل می‌کند. از آنجایی که این گیج فشار را می‌توان برای کاربردهای کم فشار، خلاء و فشار بالا استفاده کرد، در اکثر صنایع رایج است.

نکات مهم در هنگام خرید مانومتر

  1.       رنج فشار اندازه‌گیری

! در نظر داشته باشید که جهت تضمین طول عمر مانومتر رنج اندازه‌گیری همواره 20 تا 25 درصد بیشتر از ماکسیمم فشار خط بشد.

  1.       نوع سیال

نوع سیال، میزان خورندگی و ویسکوزیته آن بسیار تعیین کننده است. به عنوان مثال اگر سیال اسیدی باشد باید حتما جنس بدنه و کانکشن مانومتر را استنلس استیل انتخاب کرد. که در مقابل خوردگی مقاوم باشد. و یا برای سیالات ویسکوز مانند سیمان و گل ولای باید از مانومترهای دیافارگمی استفاده کرد. مانومتر ویکا WIKA تمام استیل صفحه 6 سانت عمودی مدل 232.50.063 به دلیل متریال استنلس استیل بودن آن حتی مناسب برای سیالات خورنده نیز می‌باشد. به طور کلی مانومترهای سری 232.50 و 233.50 ویکا مناسب برای سیالات خورنده غیر ویسکوز یا متبلور مناسب است. به همین دلیل در صنایع شیمیایی و پتروشیمی، صنعت نفت و گاز، برق و همچنین فناوری آب و فاضلاب ماشین سازی بسیار پر مصرف می ‌باشد.

  1.       قطر صفحه مانومتر

مانومترها در سایزهای مختلفی از صفحه تولید و عرضه می‌شوند. قطز صفحه باید به صورتی باشد که اپراتور به راحتی توانایی خوانش مقادیر اندازه‌گیری را داشته باشد. همچنین قطر صفحه مانومتر بر سایز اتصال آن نیز تاثیرگذار است. به عنوان مثال مانومتر صفحه 6 سانت به صورت معمول دارای سایز اتصال ¼ اینچ است. مانومتر ویکا WIKA تمام استیل صفحه 6 سانت عمودی مدل 232.50.063 دارای قطر صفحه 63 میلیمتر یا 6 سانتی متر است.

  1.       سایز و نحوه اتصال

اگر محل قرار‌گیری اتصال در راستای شعاع صفحه مانومتر یا به عبارتی محل اتصال مانومتر از زیر باشد به آن مانومتر عمودی می‌گویند. و چنانچه محل اتصال مانومتر از پشت باشد به ان مانومتر افقی می‌گویند.

همچنین همانطور که گفته شد سایز اتصال وابسته به قطر صفحه مانومتر است. از طرفی گام رزوه و نوع اتصال که G یا NPT باشد نیز حائز اهمیت است. به همین دلیل گاهی باید از تبدیل استفاده کرد. مانومتر ویکا WIKA تمام استیل صفحه 6 سانت عمودی مدل 232.50.063 هم در مدل عمودی و هم افقی موجود است و سایز و نوع اتصال آن  NPT ¼ است.

  1.       خشک یا روغنی بودن مانومتر

معمولا در مواردی که لرزش دستگاه زیاد است. از گلیسیرین برای دمپ ارتعاشات غقربه فشارسنج استفاده می‌کنند. که اصطلاحا به آن مانومتر روغنی می‌گویند. دقت داشته باشید که مانومترهای معمولی قابلیت تزریق روغن گلیسیرین را ندارند. و جنس بدنه مانومتر حتما باید از استنلس استیل باشد. همچنبن به دلیل رعایت نکات ایمنی از استفاده از مانومتر روغنی برای سیالات اشتعال‌زا نیز باید خودداری کرد. مانومتر ویکا WIKA مدل 232.50.063 از نوع خشک و چنانچه روغنی باشد مدل 233.50.063 است. پس تفاوت دو مدل 232.50 و 233.50  در شارژ روغن آنهاست.

ویزگی‌های مانومتر ویکا WIKA تمام استیل صفحه 6 سانت عمودی مدل 232.50.063

این مانومتر در دسته مانومتر‌های بوردون تیوب می‌باشد. قطر صفحه این مانومتر 63 میلیمتر است. جنس بدنه و اتصال آن فولاد ضد زنگ یا همان استنلس استیل است. و  اتصال آن NPT1/4 و در زیر آن قرار دارد. و به عبارتی یک مانومتر عمودی می‌باشد. مانومتر ویکا WIKA مدل 232.50.063 قابلیت تزریق روغن را دارد. و چنانچه با روغن یا گلیسرین باشد مدل آن 233.50.063  خواهد بود.

درباره شرکت ویکا WIKA (برای دیدن محصولات ویکا اینجا کلیک کنید)

شرکت آلمانی ویکا WIKA یکی از معروف‌ترین سازندگان  ابزار دقیق و تجهیزات کنترل پروسه در جهان است. تولیدات این شرکت شامل ابزار‌های اندازه گیری  فشار، دما و... است. در حال حاضر شرکت ویکا شامل شبکه‌ای از صدها  شرکت در بیش از  40 کشور جهان است. شرکت WIKA هم اکنون بزرگترین تولید کننده  ابزارهای اندازه‌گیری دما و فشار در جهان می‌باشد. از معروف ‌ترین تجهیزات مورد  استفاده از این کمپانی در صنعت  کشور میتوان  به مانومتر و ترمومتر و ترانسمیترهای  فشار اشاره نمود.

کیفیت بالا و محبوبیت برند ویکا در ایران باعث شده که در سالهای اخیر شاهد فروش و عرضه محصولات چینی و غیر اصل آن باشیم. تشخیص مدل‌های اصلی از نوع چینی آن عموما نیاز به تخصص و دقت دارد. به همین دلیل مهم است که هنگام خرید محصولات ویکا اصل دقت و توجه کافی را به کار بگیرید. فروشگاه اینترنتی سنجش صنعت نمایندگی ویکا در ایران آمادگی تامین کالای مدنظر شما از این برند معتبر را دارا میباشد. جهت خرید مانومتر ویکا WIKA تمام استیل صفحه 6 سانت عمودی مدل 232.50.063 تماس بگیرید.

نقد و نظرات

نوشتن نقد و نظر

مانومتر ویکا WIKA تمام استیل صفحه 6 سانت عمودی مدل 232.50.063

مانومتر ویکا WIKA تمام استیل صفحه 6 سانت عمودی مدل 232.50.063

سایز صفحه:  63 میلیمتر یا 6 سانتی متر

سایز اتصال NPT 1/4 

جنس اتصال : استنلس استیل

جنس بدنه: استنلس استیل

محدوده فشار: از -1 تا 600 بار

نوع گیج :عمودی

قابل شارژ روغن

کلاس اندازه گیری: 1

ویکای اصل ساخت کشور آلمان

جهت اطلاع از قیمت مانومتر ویکا WIKA  تمام استیل صفحه 6 سانت عمودی مدل 232.50.063 تماس بگیرید.

نوشتن نقد و نظر

30 محصولات دیگر در همان شاخه:

دانلود